2014. január 2., csütörtök

Karakter koncepciók a rendszer tükrében

Üdvözlet!

A mai témánk a karakterkoncepció és annak megvalósítása lesz.
Miért?
Azért, mert bár az Only War rendszere érdekes és magával ragadó, mégis kicsit labirintusszerű.

A probléma, ami felvetette ezt...a SNIPER, az Ogryn és a Ratling.
Azt gondolnánk, hogy van egy ember, aki nagyon jól lő és akkor majd ő lesz a mesterlövész.
Hát az Only Warban ez nagyon nem így van.

Lőhetsz bármilyen jól, ha egyáltalán nem veszed észre az ellenségedet.
Kampányaink során a legnagyobb problémát az jelentette, hogy a kiváló lövészeink többnyire nem tudtak lelőni senkit.
Persze, őket sem vette észre a kutya sem, ettől pedig az egész nagyon groteszk lett.
A helyzetet csak az bonyolította, hogy volt egy teljesen más irányba fejlesztett karakter, aki észrevette az egyik mesterlövészt
és azonmód ki is lőtte a sipkája alól.
No...hol itt az igazság?

Ott, hogy amikor egy karakterben gondolkodunk, akkor egy jó koncepciónk van, de ez nem feltétlen egyezik a szabályokkal.
Meg lehetne változtatni a szabályokat is, de sokkal egyszerűbb csiszolni az elképzelésen.

Tehát a Bölcsek Köve a következőkben rejlik:
- Ne akarj erőltetni működésképtelen dolgokat! Csak sérül a játékélmény.
- Elemezd, hogy mire lehet szükséged az adott koncepció megvalósításához!
- Ha nem megy, akkor kérj tanácsot! Nem szégyen. Vannak olyanok, akiknek ez csak sakk, attól még a Te karaktered marad.

Fontos, hogy el tudjunk rugaszkodni az előítéleteinktől.
A sztereotípiák tartják mese státuszban az olyan játékokat, amiben orkok, tündék, ogrék vannak.
A warhammer 40K ork nem ostoba, csak műveletlen és az ogryn sem csak a daráló hátizsák karakter.
A ratling nem azért van, hogy elvegye a lövész kenyerét.

Ha karaktert is raksz a koncepció mellé, akkor nem leszel bajban, amikor az xp elosztásáról van szó.
Arról nem is beszélve, hogy nem kell elherdálni a pontokat.
Ráérsz akkor fejleszteni, amikor eljött az ideje és biztos vagy benne, hogy az irány, amibe futsz, oda is vezet, ahova indultál.

És, hogy egy kis technikai segítség is legyen benne, pár elképzelés, ami működik és messze van a sztereotípiától:

"VÁZ" LEGÉNYSÉG:

Heavy Gunner - Toughness égbe-világba fejleszthető. Ha van átfedő Aptitude, akkor Weapon Skillel / Strengthtel nagyon erős közelharcos.
Brawlerre váltva kinőheti magát.

Medic - talán a legsokoldalúbb karakter. Alapvetően nagyon jól fejleszti az érzékeléseket és mindent, amihez ész kell.
Kiváló sniper vagy tiszt alap, de akár bombász - sofőrnek is tökéletes. Commander, Sniper, Scout.

Operator - Ha nem akarunk technikusok lenni, akkor is nagyon jó alap felderítőnek és tisztnek.
Csapásmérővé nőheti ki magát még könnyen. Stormtrooper helyett ideális.

Sergeant - Amellett, hogy hatékony support karakter, szintén nagyon veszélyes közelharcos lehet belőle.
Ha Commanderre vált és power sword kerül a kezébe, az elég ijesztő lesz.

Weapon Specialist - Vicces, de ő a legjobb pilóta. Bármilyen fegyvert kezel, könnyen nyit bármire és úgy vezet, mint az Operator.
És, amit a műszer megmutat, azt szinte biztos, hogy el is fogja találni.

SPECIALISTÁK:
Commissar - Nagyon jó irányító karakter, ne bújj az Administratum és a "hősi halál" mögé. Ő képes rá, hogy az egység túl is élje.

Ministorum Priest - Bár fejleszthető harcra is, egyértelműen a lelki támasz és a megerősítés a feladata, hiszen keresve sem találhatsz olyat, akinek a
kérésére azonnal indul egy ezred, ha kell. Flame-re meg úgyis az ellenség dob.

Ogryn - Butuska és lassú, viszont annál nagyobb a tekintélye. Ne támogat a rendszer, de nem is akadályoz meg, hogy egységet vezess.
De lehetsz fegyverszakértő is, ha INT aptitudeot tudsz szerezni és akkor még ott a nyelvész ogryn.
Ne feledd, hogy 25 re ki tudod hozni az INT értékedet, ami majdnem annyi, mint egy átlagos gárdistáé.
És, ha nem ész alapon vezet, hanem mert annyira elhivatott? Egy Fellowship aptituddal nem csak a Command, de a Charm is felvehető.

Ratling - Aki nem csak arra jó, hogy kiváló lövész legyen, de simán lehet a csapat morális támogatója, hiszen úgy vezet meg mindenkit, ahogy akar.
Ha nem élsz vissza vele és mersz előre menni, akkor követni fognak. Pláne, ha bebizonyítod, hogy alkalmas is vagy a vezetésre.

Psyker - Nos igen...a psyker...az psyker...Bár kétségtelen, hogy egy rendkívül tájékozott tanácsadó, de a pszi nélkül többnyire csak okos.
Mindazonáltal nem javaslom a "csatamágussá" degradálását. Nagyon autentikus hangulatot tud teremteni a játékhoz.
Persze egy org Waaagh! esetén felejtős... :(

Storm Trooper - Nos igen...ő semmi mást nem tud...megy és öl. Tipikus Chuck Norris. Nyuszi és ölés fokozattal.

Tech Priest - Egy másik furi jelenség. Tökéletesen Support karakter. A nehéz tüzérségtől az univerzális szerelőig mindent tud.
Viszont soha nem lesz képes a csapat egyben / életben tartására. Mindent tud, amit kell, de annyira másképp szocializálódott, hogy az már ijesztő.
Ugyanakkor módfelett színes tud lenni attól függően, hogy milyen irányba fejlesztik. Motivációt, célt ad, de nem mondja meg, hogyan éred el.

Remélem sikerült kicsit kimozdítsalak a komfort-zónádból és kicsit talán a köd is ritkább!
Ne feledjétek, hogy sztereotíp karakterrel is lehet jót játszani!
Ez nem kampány a dolgok felrúgására, hanem inkább egy kis tényfeltárás a rendszer szemszögéből.

Jó játékokat!!!

Maldreidor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése